16 februari 2009

La Virgen María och Señor Rörmokare



Häromdagen damp den här ganska annorlunda reklamen ner i min brevlåda! Min första tanke var att det rörde sig om något religiöst samfund som i sitt försök att värva nya medlemmar går runt och lämnar ut små bilder på Jungfru Maria, men ack så fel jag hade.... det var nämligen rörmokarens nya marknadsföringsidé!!! Jo, det är sant, en rörmokare - El Fontanero - som säljer sina tjänster med hjälp av Marias sköna nuna :-) Det jag dessutom tycker är så underbart är att rörmokaren i fråga helt valt bort allt vad detaljerad text och övertygande slogans heter och kör stenhårt på det koncisa konceptet - titeln och två mobilnummer! Det slår till och med tyska chokladen Rittersports välklingande slagord: "Quadratisch. Praktisch. Guuuuuuut" - helt suveränt. Går nästan och väntar på att toaletten ska kollapsa så att jag får tillfälle att ringa denna skarpsinniga hantverkare!


Lite mer ord än vanligt i "Utan Ord", men bilden kan behöva sin lilla förklaring ; ) Fler bidrag hittar du som vanligt inne hos Pumita.

4 kommentarer:

Pumita 16 februari 2009 kl. 21:04  

Haha, den var bra! Hoppas bara att det inte är så att du får be till Gud och Jungfru Maria för att han ska lyckas fixa jobbet! ;D

Jo, det blev ett antal ord och det är helt OK men skriv dem gärna i kommentaren nästa gång. :)

Cecilia Artista 16 februari 2009 kl. 23:15  

Tjusigt! Här i Nerja har vi ännu inte fått något sådant erbjudande. Men jag väntar!

Anonym 18 februari 2009 kl. 11:49  

Den var bra! Hoppas att det inte är "falsk" marknadsföring!

Anonym 18 februari 2009 kl. 19:05  

Hostia! med tanke på hur usla de spanska hantverkarna är, behöver de nog all hjälp från ovan de kan få. för någon yrkesskicklighet eller stolthet har dom inte! det blir billigare i längden att asa med sej en svensk hantverkare när man ska ha nåt gjort än att behöva betala för allt skit som dom spanska hantverkarna ställer till med. så be till gud att din toalett INTE går sönder!